cerastes سواری کرمان میلیون دوچرخه

cerastes: سواری کرمان میلیون دوچرخه زاهدان دوچرخه سوار دوچرخه سواری ورود تیم

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می‌خورم تا زنده بمانم ، زیباکلام

صادق زیباکلام که دیروز چند ساعتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه بود و برایش وثیقه 50 میلیونی صادر شد، گفت: می‎خواهم از خیلی کسانی که آنها را نمی شناختم ولی اظهار م

وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می‌خورم تا زنده بمانم ، زیباکلام

زیباکلام: وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می خورم تا زنده بمانم

عبارات مهم : پرونده

صادق زیباکلام که دیروز چند ساعتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه بود و برایش وثیقه 50 میلیونی صادر شد، گفت: می‎خواهم از خیلی کسانی که آنها را نمی شناختم ولی اظهار میل به کرده بودند که بیایند و سند بگذارند، تقدیر کنم.

وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می‌خورم تا زنده بمانم ، زیباکلام

خبر احضار صادق زیباکلام به دادگاه فرهنگ و رسانه دیروز از خبرهایی بود که در اینترنت بسیار بازتاب داشت. زیباکلام به صراحت بیان مشهور است ولی مصاحبه ای با رادیو دویچوله(DW) موجب شد تا جهت ارائه توضیحاتی راجع به اتهام تشویش اذهان عمومی به دادسرا احضار شود.

این استاد دانشگاه می گوید وکیل نخواهد گرفت چون اتهام را سیاسی می داند نه حقوقی.

صادق زیباکلام که دیروز چند ساعتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه بود و برایش وثیقه 50 میلیونی صادر شد، گفت: می‎خواهم از خیلی کسانی که آنها را نمی شناختم ولی اظهار م

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

***

شما دیروز به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شدید، عنوان احضار چه بود؟

وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می‌خورم تا زنده بمانم ، زیباکلام

وقتی آقای حسین فریدون برادر مدیر جمهور بازداشت شد، دویچوله با من تماس گرفت، من گفتم «هیچ علم و اطلاعی از عنوان پرونده حسین فریدون ندارم، اگر برادر نخست وزیر ژاپن یا نخست وزیر هند یا مدیر جمهور فرانسه یا صدراعظم آلمان احضار شده است بود، می توانستم یقین داشته باشم که او مرتکب خلافی حتما شده است والا قوه قضائیه و دادستان برادر نخست وزیر یا صدراعظم یا مدیر جمهور آن کشور را احضار نمی کرد ولی در کشور عزیزمان ایران ….». {خبرآنلاين از بازنشر مطالبي که منجر به طرح شکايت قضايي هست، معذور است}

ضمن آنکه احضار آقای فریدون بعد از پیروزی آقای روحانی بود و گفته می شد که “آقای روحانی باید مراقب باشد، رأی او معنی اش این نیست که به آینده بنی صدر دچار نشود، مشروعیت نظام از جای دیگری می آید و ….”. در چنين فضايي من این مصاحبه را با دویچوله انجام دادم. احضاریه که آمد من جهت برای بازپرسی به دادسرای فرهنگ و رسانه رفتم. البته برخورد آقای قاسم زاده بازپرس محترم با من بسیار خوب بود. ایشان زیاد از آنکه من را در هیبت یک متهم ببیند در هیبت یک استاد دانشکده حقوق می‎دید و خیلی با احترام با من برخورد کرد، در عین حال در کار خود نیز جدی بود و خیلی سئوالات دقیق و محکم از منظر حقوقی مطرح کرد. بعد از 2-3 ساعت پرسش و جواب که به صورت کتبی بود به من تفهیم اتهام شد که نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه قوه قضائیه کردم و جهت من قرار وثیقه صادر شد تا یک نفر بیاید گارانتی کند. بر همین اساس یکی از دوستان آمد و ضامن شد تا من تا زمانی که دادگاه احضارم می کند بتوانم آزاد باشم. البته آقای علیرضا نکویی مدیرمسئول روزنامه قانون پیگیر بود، با وجودی که عنوان احضار من به دادسرای فرهنگ و رسانه خیلی به آن روزنامه مربوط نمی شد ولی وکیلش را فرستاد تا گارانتی من را انجام دهد. باید صبر کنیم تا دادگاه انقلاب من را احضار کند و ببنیم نظر قاضی دادگاه چه خواهد بود.

صادق زیباکلام که دیروز چند ساعتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه بود و برایش وثیقه 50 میلیونی صادر شد، گفت: می‎خواهم از خیلی کسانی که آنها را نمی شناختم ولی اظهار م

وکیل آقای نکویی جهت شما وثیقه گذاشت؟

بله، آقای بازپرس 50 میلیون تومان قرار تأمین صادر کرد، البته ایشان بسیار دوستی کرد هم میزان قرار کم بود و هم اینکه یک نفر ضامن را کافی دانست. دفعه قبل که من احضار بودم گفتند 2 نفر باید بیایند و کفالت بدهند.

چرا خودتان وثیقه 50 میلیونی را تامين نکرديد؟

وثیقه 50 میلیونی نداشتم/ محکوم شوم خاویار و ویتامین می‌خورم تا زنده بمانم ، زیباکلام

خیر، خودم نداشتم که پرداخت کنم. البته خیلی ها و جمع کثیری در خبر رسان تلگرام خبر دادند و پیامک کردند که حاضرند بیایند جهت آزادی من سند بگذارند. یکی از گرفتاری من بعد از آنکه ساعت 2 بعد از ظهر از دادسرا بیرون آمدم این بود که تقدیر کنم از خیلی کسانی که آنها را نمی شناختم ولی آنها اظهار میل به کرده بودند که بیایند و سند بگذارند. حتي برخي می درخواست کردند جواز کسب‎شان را بگذارند.

زمان دادگاه شما معلوم است؟

خیر، دادستان انقلاب علیه من به عنوان مدعی العموم شکایت کرده است و اعتقاد است من اتهامات ناروا و کذبی به قوه قضائیه زده ام. بنابراین در این مرحله کارهای مقدماتی که بازپرسی باشد انجام شد و پرونده به یکی از شعبات دادگاه انقلاب ارجاع می شود. ولی آنچه از الان برایم جای پرسش دارد این است که جرم من دقیقا مشابه آقای احمد توکلی هست. قوه قضائیه سال گذشته راجع به سایت الف از آقای توکلی شاکی شد. آنچه جالب است پرونده آقای توکلی در دادگاه دادگستری با حضور هیأت منصفه و به صورت علنی پیگیری شد و کلی هم افراد آمده بودند، خود من هم در آن دادگاه شرکت کردم ولی اتهام من قرار است در دادگاه انقلاب بررسي شود. به نظر می رسد بعضی از ما فرزندان تنی قوه قضائیه هستیم و بعضی فرزندان ناتنی! گویا فرزند یک شوهر دیگر هستیم. چون جرم هر دوی ما در رابطه با رسانه و مطبوعات بود!

وکیل شما همان وکیل مدیر مسئول روزنامه قانون خواهد بود؟

من وکیل نداشتم و وکیل هم نخواهم گرفت. در عنوان شکایت قبلی هم وکیل نگرفتم چون وکیل هیچ فایده ای ندارد و مباحث سیاسی هست. دیروز هم کلی از خودم دفاع کردم که این مطالبی که با رادیو دویچوله گفتم علیه نظام و قوه قضائیه نبود. در سال 93 من در نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری نوشتم که «مرحوم مه آفرید امیرخسروی چه جرمی مرتکب شد که محکوم به اعدام شد؟»، البته آن وقت هنوز آقای مه آفرید امیرخسروی را اعدام نکرده بودند. این مسئله را قوه قضائیه دخالت در امور پرونده که من هیچ علم و اطلاعی ازش نداشتم گرفت!

اتهام دیگرم این بود که در نامه ای سرگشاده از آقای حسین شریعتمداری پرسیدم «انرژي هسته ای با وجود این همه هزینه که جهت کشور به بار آورد چه دستاورد مفیدی جهت کشور داشت؟» این عنوان هم سیاسی بود و ربطی به پرسشها حقوقی و قانونی پیدا نمی کرد. در این عنوان هم اگرچه که می گویند اتهام قانونی و حقوقی است ولی جنبه حقوقی ندارد که وکیلم بیاید به قانون، ماده یا متمم فلان استناد کند. به فرض آقای چامسکی راجع به پرسشها هسته ای کشورش اعتراض کند آیا به خاطر این اعتراض قوه قضائیه آمریکا آقای چامسکی را احضار می کند؟ آقای چامسکی به شدت علیه حمله آمریکا به عراق موضعگیری کرد آیا قوه قضائیه آمریکا اعلام کرد «آقای چامسکی شما نظام و روحیه سربازان آمریکا را در عراق تضعیف کردید؟»

در صورت محکوم شدن شما در دادگاه، آیا حدود حکم قضایی شما مشخص است؟

اگر اتهامم در دادگاه تأیید شود، محکوميتم چیزی بین یک تا سه سال حبس خواهد بود. جرم تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی یک تا سه سال حبس دارد. من شانس آوردم که اتهام اقدام علیه امنیت ملی را در پرونده ام نیاوردند؛ اگر آن بود که دیگر هیچی! حکم احتمالی بالاتر می رفت. شانس آوردم هم در پرونده قبلی ام و هم در پرونده فعلی ام پای اقدام علیه امنیت ملی به میان نیامده است.

تمام تلاشم را می کنم که پایم به اوین کشیده نشود. خیلی ها در این مملکت شاید افتخار کنند که به زندان اوین بروند ولی من افتخاری نمی دانم که به زندان بروم. کلی کار نوشتنی و تدریس دارم و فکر می کنم واقعا اتلاف وقت است که من به اوین بروم. کلی کارهای در دست نگارش همچون بررسی مسئله جنگ، کتاب «رضاشاه» و کتاب «چرا انقلاب ضد آمریکا شد» دارم. اگر به اوین بروم دچار افسردگی می شوم. به همین خاطر تمام تلاش خودم را صرف خواهم کرد که کار به اوین نکشد. سه سال پیش هم همین کار را کردم. اگر خدایی نکرده کارم به اوین بکشد هم به هیچ وجه اعتصاب غذا نمی کنم، بلکه تلاش می کنم خاویار و ویتامین بخورم تا زنده باشم و بسته شدن اوین را در طول حیاتم ببینم! برعکس اعتصاب غذا در زندان اعتقاد دارم که «ای مرغ گرفتار بمانی و ببینی- آن روز مبارک در عالم قفسی نیست».

واژه های کلیدی: پرونده | آمریکا | دادگاه | قوه قضائیه | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه